תביעה על פגיעה בפרטיות

הגשת תביעה על פגיעה בפרטיות, נעשית מכוחו של חוק הגנת הפרטיות. סעיף 6 לחוק קובע כי לא תהיה עילת תביעה, היכן שלא הייתה פגיעה של ממש בפרטיות. סעיף זה מבקש להבהיר לנו כי אין טעם בהגשת תביעה, היכן שלא נגרם עוול ניכר וממשי.

צילום אדם שלא ברשות, פרסום ידיעה אודות חייו הפרטיים והטרדה, הם רק חלק מהמקרים של פגיעה בפרטיות והמקרים כולם, מפורטים בסעיף 2 לחוק. בית המשפט שוקל מספר פרמטרים בבואו להעריך את גובה הפיצוי המגיע לתובע, למשל, היקף הפגיעה ונסיבות הפרסום, אם נעשתה הפגיעה בדרך של פרסום.

אם פרטיותכם הופרה ונגרם לכם עוול, עקב הפרה זו, פנו אל עורך דין הגנת הפרטיות ובררו האם כדאי להגיש תביעה לקבלת פיצוי ללא הוכחת נזק.

הוגשה כנגדכם תביעה? נדרשת הגנה מקצועית וחדה! הכפישו אתכם? את העסק שלכם? אתם בעיצומו של משבר, מומלץ לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין לשון הרע 

התייעצות עם עורך דין הגנת הפרטיות במקרה של הגשת תביעה

הגשת תביעת פיצויים על פגיעה בפרטיות, מאפשרת לקבל פיצוי על העוול שנגרם ועל הנזקים שספג הנפגע, עקב הפגיעה. המטרה היא ללא ספק, השבת המצב לקדמותו עד כמה שניתן, כלומר, להחזיר את התובע למצב שהיה בו, טרם הפגיעה בפרטיותו. על מנת לברר את סיכוייה של תביעה שכזו, יש לפנות אל עורך דין הגנת הפרטיות המתמחה בתביעות מעין אלו. מדובר בעורכי דין העוסקים בתביעות לשון הרע, הוצאת דיבה ופגיעה בפרטיות. 

כדי לקבל מידע כללי אודות פגיעה בפרטיות, ניתן לגלוש באתרים המשפטיים השונים ואף לפנות בשאלות אל עורכי דין המנהלים פורומים בתחום המשפטי של חוק הגנת הפרטיות. למותר לציין כי מידע זה איננו מהווה תחליף לפגישה אישית שלכם מול עורך דין, אשר יכול לתת חוות דעת לגבי סיכויי התביעה, רק לאחר שבחן לעומק את הראיות ושמע מכם את נסיבות המקרה. למידע נוסף קראו – מה קובע חוק הגנת הפרטיות.

חשוב מאוד להגיע אל הפגישה, עם כל המסמכים שברשותכם, היות שלקיומם או העדרם של מסמכים, ישנה השפעה גדולה על הסיכויים להצלחת התביעה.

תביעה על פגיעה בפרטיות

כיצד נקבע סכום הפיצוי בתביעה?

כאשר סבר בית המשפט כי יש מקום להטיל אחריות בגין פגיעה בפרטיות, עליו לפסוק את סכום הפיצויים לתובע. הערכת הפיצוי אינה עניין של מה בכך, שהרי הפיצוי צריך לשקף את הנזק שנגרם אך בד בבד, אין עליו להיות פיצוי מוגזם ולא מידתי למקרה. בבואו להחליט על גובה הפיצוי, שוקל בית המשפט, בין השאר, את השיקולים הבאים:

1. היקף הפגיעה: ראשית כל, בוחן בית המשפט את נסיבות המקרה והיקף הפגיעה. במסגרת זו, יבדוק בית המשפט את מעמדו של התובע בקהילה והאם הפגיעה בפרטיות שנגרמה לו, אכן הייתה משמעותית. ככל שהפגיעה הייתה יותר קשה וגרמה לכאב וסבל לתובע, יפסוק בית המשפט פיצוי גבוה יותר.

2. התנהגות המזיקסעיף 22 לחוק הגנת הפרטיות אשר כותרתו "הקלות" מונה מספר שיקולים שרשאי בין המשפט לשקול, לטובת הנתבע או הנאשם. למשל, היה והנתבע, המזיק, התנצל בפני התובע ונקט באמצעים כדי למנוע המשך הפגיעה, למשל, עצירת הפצת עותקים, במקרה של פרסום, אזי יכול בית המשפט להקל על הנתבע ולפסוק סכום פיצויים יותר נמוך.

3. התנהגות הניזוק: להתנהלותו של התובע לפני ואחרי הפגיעה, יש גם השפעה על גובה הפיצוי. בית המשפט מבין את עוגמת הנפש שגרמה פגיעה בפרטיות, אך היה והתובע נהג בצורה בלתי הולמת, יתחשב בכך בית המשפט בעת קביעת הפיצוי.

פגיעה בפרטיות – מקרים נפוצים:

ישנם מקרים שונים של פגיעה בפרטיות, כפי שקובע סעיף 3 לחוק. פגיעה בפרטיות יכולה להיעשות בדרך של הטרדה, חשיפת צילומים ותמונות, פרסום כתבים פרטיים ועוד. יש לזכור כי החוק מכיל גם הגנות שונות ובהתקיימן, לא תוטל אחריות נזיקית או לא יימצא הנאשם אשם, בפגיעה בפרטיות.

דוגמא אחת למצב שכזה היא כאשר הוכיח הנתבע או הנאשם כי במעשהו, לא ידע שהוא פוגע בפרטיות ולא הייתה מוטלת עליו כל חובה לדעת. מצב נוסף הוא כאשר פעל המזיק, במסגרת תפקידו וחובתו המקצועית, אשר דרשה פגיעה בפרטיות. דוגמא זו מאוד רלוונטית לחוקרים פרטיים או חוקרי משטרה. להרחבה בנושא קראו את המאמר – מהי פגיעה בפרטיות לפי חוק.

פגיעה בפרטיות, היא עוול ברת פיצוי ואף ניתן להגיש בגינה קובלנה פלילית. אם נפגעתם ונגרם לכם נזק ממשי, תוכלו להגיש תביעה על פגיעה בפרטיות, מכוחו של חוק הגנת הפרטיות. לשם בירור סיכויי התביעה וכדאיותה, יש לפנות אל עורך דין שעיסוקו המרכזי הוא בענף משפטי זה. עיסוקו המרכזי של משרדנו הינו לשון הרע, הוצאת דיבה ופגיעה בפרטיות. 

משרד בן קרפל ושות’ מדורג בצמרת Dun’s100, ובין המובילים בתחום לפי BDI code. בין לקוחותינו מצויים בכירי המשק. עוה”ד בן ואדם קרפל ניהלו ומנהלים מאות תיקי לשון הרע ומשברים תקשורתיים מורכבים (ומוכרים). התוצאות, לא פחות ממעולות.
עוה”ד קרפל: “הדייקנות, הידע, הניסיון והדינאמיקה הייחודית בינינו מבטיחים ייצוג מעולה וייחודי. אנו מנהלים את ענייני לקוחותינו בדגש על שיקוף וניהול סיכונים, ניהול אסטרטגיה, וראיית צרכי הלקוח מעל הכל”.

לאיזה חלק במאמר תרצו לחזור?

צרו קשר

הוגשה כנגדכם תביעה? נדרשת הגנה מקצועית וחדה?
הכפישו אתכם? את העסק שלכם? אתם בעיצומו של משבר

עורך דין אדם קרפל ועורך דין בן קרפל| בן קרפל ושות' משרד עורכי דין
לשון הרע בוואטסאפ

לשון הרע בוואטסאפ

אפליקציית המסרונים "וואטסאפ" (WhatsApp) הפכה זה מכבר לזירה שגרתית ומרכזית בחייהם של אנשים לצורכי אינטראקציות יומיומיות. אולם, כתוצר לוואי, הפלטפורמה גם הפכה להיות כר פורה

קרא עוד »
תביעה על שיימינג בפייסבוק

תביעה על שיימינג בפייסבוק

הרשת החברתית פייסבוק – יחד עם רשתות נוספות, אינסטגרם, טוויטר וטיקטוק – תופסת מקום מרכזי בחיינו בעשור האחרון. היבט ראוי לציון הוא תופעת השיימינג בפייסבוק;

קרא עוד »

לייעוץ משפטי השאירו פרטים

דילוג לתוכן