עורך דין לשון הרע חיפה

בעידן הדיגיטלי, בו רשתות חברתיות ופלטפורמות מקוונות הן נדבך מרכזי בתקשורת, הסיכון להשמצה מעולם לא היה גבוה יותר. אמירות כוזבות, בין אם מכוונות ובין אם לא, עלולות לפגוע במהירות בשם הטוב ובמוניטין ולהביא לתוצאות הרסניות מתמשכות.
במאמר זה נעסוק בקצרה בחשיבות ההתייעצות עם עורך דין לשון הרע בחיפה או בסמוך למקום המגורים, ובסיטואציות השונות שיכולות לקלוע להגדרת "פרסום לשון הרע". כמו כן, נדגים את הסכנות הגלומות בפרסומי לשון הרע ברשתות החברתיות, ובתפקידו המכריע של עורך דין לשון הרע בהגנה על המוניטין ועל השם הטוב שלך.

הוגשה כנגדכם תביעה? נדרשת הגנה מקצועית וחדה! הכפישו אתכם? את העסק שלכם? אתם בעיצומו של משבר, מומלץ לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין לשון הרע 

מהי לשון הרע

לפי סעיף 7 לחוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, זו ההגדרה בפשטות: התבטאות שעלולה לפגוע בשם הטוב של מושא ההתבטאות, ומופצת לאדם אחד (או יותר) מלבד מי שההתבטאות עוסקת בו. לפי סעיף 2 לחוק, "פרסום" יכול להיות התבטאות בכתב, בעל-פה, בציור, בתנועה או בכל דרך אחר. ולפי סעיף 1 לחוק, מספיק שההתבטאות "עלולה" לבזות, להשפיל, לפגוע במשרה, במשלח-יד או בעסק, כדי שתתקיים הגדרת "לשון הרע". לעיון בחוק – לחצו כאן.

עורך דין לשון הרע חיפה מסביר על תרחישים נפוצים של הוצאת דיבה

האשמות: האשמת מישהו בפשע, עבירה על החוק או התנהגות לא אתית או אחרת יכולה לקלוע להגדרת פרסום לשון הרע.

מידע מוטעה: הפצת מידע כוזב על חייו האישיים או המקצועיים של אדם עלולה להזיק ובתוך-כך לקלוע להגדרת לשון הרע.
ביקורות שליליות באינטרנט: פרסום ביקורות שליליות המשמיצות עסק או אדם פרטי עלול לפגוע בשם הטוב, ובתוך-כך באופן טבעי להוביל לתביעת לשון הרע.

פוסטים ברשתות חברתיות: שיתוף הצהרות או שמועות לא נכונות ברשתות החברתיות עלול להסלים במהירות לכדי השמצה בתגובות העולה כדי לשון הרע. לצורך הדוגמא קראו את המאמר – הוצאת לשון הרע בפייסבוק

חדשות ותקשורת: מידע כוזב המתפרסם בעיתונים, מגזינים או משודר בטלוויזיה יכול גם להוות לשון הרע.

לשון הרע במשפחה: האשמות על בגידה, אלימות או אלימות בתוך המשפחה עלולות גם כן להוות לשון הרע.

לשון הרע בסכסוכי שכנים: שמועות על התנהגות לא הולמת או עבריינית מצד השכן גם כן עלולות לעלות כדי לשון הרע.

לשון הרע בקבוצות ווטסאפ: הפצת הודעות או תמונות המציגות אדם בצורה שליליות יכולות גם הם להיכנס להגדרה של "לשון הרע". להרחבה קראו – מהו שיימינג בוואטסאפ.

עורך דין לשון הרע חיפה

הסכנות הגלומות בלשון הרע ברשתות החברתיות

בעיית המדיה החברתית
הרשתות החברתיות הפכו לכר פורה להשמצה, בשל השימוש הנרחב בהן ובעיקר קלות שיתוף המידע. הנה כמה סכנות הקשורות בהשמצה ברשתות החברתיות:

התפשטות מהירה של מידע כוזב
פרסומים (במיוחד פרסומים משפילים ש"תופסים את העין") עלולים להפוך לוויראליים בתוך דקות בפלטפורמות כמו טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם. המהירות שבה המידע מופץ ועובר בין בני-אדם עלולה להגביר את הנזק שנגרם מהשמצה.
קיבוע התוכן
לאחר פרסום באינטרנט, תוכן משמיץ יכול להישאר נגיש ללא הגבלת זמן. גם אם הפוסט המקורי נמחק, צילומי מסך ושיתופים יכולים להותיר אחריהם נזקים במרחב המקוון. ונזקים מן הסוג הזה, אם לא מטופלים במהירות וביעילות, עלולים לפגוע בעתידו של אדם.
הפצת התוכן על ידי אלגוריתמים
אלגוריתמים ש"מסדרים" את התכנים המוצגים למשתמש ברשתות החברתיות, עשויים להעניק עדיפות לתוכן מרתק או שנוי במחלוקת. המשמעות היא שפרסומים מכפישים יכולים לזכות בחשיפה נרחבת ובתשומת לב משמעותית, וכך גם להחריף את הנזק וגם להקשות על תיקונו.
השפעה הרסנית על החיים האישיים והמקצועיים
פוסטים מכפישים ברשתות החברתיות עלולים להשפיע לא רק על חייו האישיים של המושמץ, אלא גם על המוניטין המקצועי שלו. מעסיקים, עמיתים ולקוחות עלולים להיתקל במידע כוזב הפוגע באמון ובאמינות. למידע נוסף על העילות להגשת תביעה קראו את המדריך השלם להגשת תביעת לשון הרע.

מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין לשון הרע בחיפה?

התייעצות עם עורך דין לשון הרע קריטית אם לתחושתך המוניטין שלך עומד על כף המאזניים. להלן תרחישים בהם נכון לשקול לפנות לייעוץ משפטי:
1. האשמות שווא
אם הואשמת בעבירה פלילית, התנהגות לא אתית או לא מוסרית, או "סתם" הושמצת באופן שעלול לפגוע בשמך הטוב או בפרנסתך, נכון להתייעץ עם עורך דין לשון הרע כדי להעריך את המצב ולבחון את אפשרויות הפעולה בעזרת כלים משפטיים. להרחבה בנושא קראו – מתי תלונת שווא תהווה בסיס לתביעת לשון הרע

2. לשון הרע ברשת
כאשר נתקלת בתוכן פוגעני ברשתות חברתיות או בפלטפורמות מקוונות אחרות, והתוכן עוסק בך, עורך דין לשון הרע יכול להדריך אותך כיצד להגיב ביעילות ולהגן על המוניטין שלך.

3. ביקורות שליליות
אם העסק שלך מתמודד עם ביקורות שליליות שקריות שעלולות לפגוע במוניטין שלו בחיפה, עורך דין לשון הרע בחיפה יכול לעזור לך לטפל בבעיה ולבחון סעדים משפטיים.

4. מצג שווא תקשורתי
במקרים בהם כלי התקשורת פרסמו מידע כוזב שעוסק בך או בעסקך בחיפה, התייעצות עם עורך דין לשון הרע חיונית לשם בחירת הפעולה המשפטית המתאימה.

חשיבות התייעצות עם עורך דין לשון הרע

אם לדעתך פורסמה בגנותך לשון הרע, חשוב להתייעץ עם עורך דין לשון הרע חיפה. עורך דין מקצועי ומנוסה יכול לבחון את המקרה הספציפי, ולסייע להחליט האם כדאי להגיש תביעת לשון הרע, או שמא נכון לנקוט פעולות אחרות כדי למצוא מרפא לפגיעה בשם הטוב ובמוניטין.
אם אתם חוששים כי נגרמה לכם לשון הרע, חשוב להתייעץ עם עורך דין לשון הרע בהקדם האפשרי. עורך דין מקצועי ומנוסה יוכל לסייע לכם להגן על זכויותיכם, ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם. למידע נוסף קראו – מהו תפקידו של עורך דין לשון הרע

עורך דין לשון הרע בחיפה

עורך דין לשון הרע בעיר מגורך, אמור להכיר היטב את בתי-המשפט הרלוונטיים, על כל המשתמע מכך, ולא רק במובנים משפטיים "טהורים". לכן אם הסכסוך הרלוונטי עתיד להתנהל בבית-המשפט בחיפה, נכון לפנות לעורך דין לשון הרע בחיפה.

משרד עורכי-דין בן קרפל ושות', ערך בשנת 2018 מחקר אמפירי מקיף שסקר את כל פסקי-הדין (הפומביים) שנתנו בכלל ערכאות השפיטה בישראל בקשר עם תביעות לשון הרע. המחקר מצא כי חיפה היא עיר הדיבה; העיר בה נפסקים, בממוצע, הפיצויים הגבוהים ביותר. חשוב כאמור, לפנות לעורך דין לשון הרע, כדי למצות את הזכויות הנתונות לך.

משרד בן קרפל ושות’ מדורג בצמרת Dun’s100, ובין המובילים בתחום לפי BDI code. בין לקוחותינו מצויים בכירי המשק. עוה”ד בן ואדם קרפל ניהלו ומנהלים מאות תיקי לשון הרע ומשברים תקשורתיים מורכבים (ומוכרים). התוצאות, לא פחות ממעולות.
עוה”ד קרפל: “הדייקנות, הידע, הניסיון והדינאמיקה הייחודית בינינו מבטיחים ייצוג מעולה וייחודי. אנו מנהלים את ענייני לקוחותינו בדגש על שיקוף וניהול סיכונים, ניהול אסטרטגיה, וראיית צרכי הלקוח מעל הכל”.

לאיזה חלק במאמר תרצו לחזור?

צרו קשר

הוגשה כנגדכם תביעה? נדרשת הגנה מקצועית וחדה?
הכפישו אתכם? את העסק שלכם? אתם בעיצומו של משבר

עורך דין אדם קרפל ועורך דין בן קרפל| בן קרפל ושות' משרד עורכי דין
לשון הרע בוואטסאפ

לשון הרע בוואטסאפ

אפליקציית המסרונים "וואטסאפ" (WhatsApp) הפכה זה מכבר לזירה שגרתית ומרכזית בחייהם של אנשים לצורכי אינטראקציות יומיומיות. אולם, כתוצר לוואי, הפלטפורמה גם הפכה להיות כר פורה

קרא עוד »
תביעה על שיימינג בפייסבוק

תביעה על שיימינג בפייסבוק

הרשת החברתית פייסבוק – יחד עם רשתות נוספות, אינסטגרם, טוויטר וטיקטוק – תופסת מקום מרכזי בחיינו בעשור האחרון. היבט ראוי לציון הוא תופעת השיימינג בפייסבוק;

קרא עוד »

לייעוץ משפטי השאירו פרטים

דילוג לתוכן