פוטרתם מהעבודה? ממה חשוב שתיזהרו

אל תתפתו לעשות שיימינג לארגון אותו עזבתם גם אם פוטרתם מהעבודה

הודעה על פיטורים יכולה להגיע בכמה סיטואציות, כאשר עבור רבים מבין המפוטרים בישראל זוהי עלולה בהחלט להיות הפתעה גדולה. אם אתם מוצאים את עצמכם בתוך הסטטיסטיקה המאוד לא נעימה הזו של דורשי העבודה, כדאי שלפני הכל תעצרו ותחשבו היטב על הסיטואציה אליה נקלעתם. פעולה שמקורה חשיבה מושכלת והיא אינה נובעת מלחץ או רצון "לנקום בהנהלה", היא זו שתבטיח לכם קידום מיטבי של האינטרסים שלכם והתנהלות כלכלית נכונה, שתעזור לכם מאוד בתקופה של חיפוש העבודה החדשה.

במשרד עורכי הדין בן קרפל ושות' נמצא צוות מיומן של עורכי דין ללשון הרע שעוסקים בדיני לשון הרע בכל יום בשנה, מבוקר עד ליל. צוות עורכי הדין במשרד ניהלו – ומנהלים – מאות תיקי לשון הרע בכל מחוזות השיפוט במדינת ישראל. ייצגנו – ואנחנו מייצגים – מאות תובעים ונתבעים לפי חוק איסור לשון הרע. והתוצאות, לא פחות ממעולות. יחד, טיפלנו במאות משברים תקשורתיים מורכבים (ומוכרים מאוד בציבוריות הישראלית) בהצלחה מרובה ולשביעות רצונם של לקוחותינו. משרד עורכי-דין בן קרפל ושות, עורכי דין ללשון הרע ולהגנת הפרטיות, מבטיח ייצוג מעולה וייחודי בנוף עורכי-הדין; טיפול פרטני וייחודי בכל עניין ועניין, כאילו היה זה העניין היחיד המצוי על שולחננו. המשרד נמנה על-פי הדירוגים היוקרתיים Duns100 ו – BDI, כאחד המשרדים המובילים בישראל בתחום לשון הרע

הטעות הראשונה שאתם עלולים לעשות אם פוטרתם מהעבודה

תחושות של כעס ועלבון הן טבעיות במקרה של פיטורים, במיוחד כאשר מדובר בארגון שבו עבדתם תקופה ארוכה והשתלבתם בו בצורה טובה. מכתב של סיום העסקה מהווה בשורה מאוד לא נעימה, שעלולה לערער את כל הרגשות החיוביים שהיו לכם, כלפי המקום שהיה לכם לבית במשך שנים. הפעולה הראשונית שרבים עושים, מרוב לחץ ומועקה, היא להביע "בקול רם" את התסכול שלהם – בין אם כלפי עמיתים לשעבר בעבודה, או בכתב ברשתות החברתיות, או במקרה הגרוע – כלפי אנשי ההנהלה עצמם, במקום ובזמן הלא מתאימים. סיוע של עו"ד דיני עבודה נדרש, פעמים רבות, כאשר הפיטורים נעשים באווירה לא טובה ויש צורך לקבל ייעוץ מקצועי באשר להמשך, אך הם הופכים לנדרשים במיוחד בעתות מצוקה של ממש, כאשר עורך הדין דואג שהעובד שפוטר יפעל שלא לפי הרגש אלא בהיגיון, צעד אחר צעד למען האינטרס האישי שלו ומבלי "לשים לעצמו מקלות בגלגלים".

במה יסייעו לכם יחסים טובים עם ההנהלה לאחר העזיבה?

גם אם הסיכוי לחזרה לתפקיד שממנו פוטרתם הוא אפסי, יש לכם עדיין סיבה לשמר יחסים קורקטיים וסבירים עם המנהל שלכם ועם כל האנשים הקשורים להנהלת הארגון ש"העזיב" אתכם. כאשר סיום התפקיד נעשה לאחר שנים שעבדתם באותו המקום, סביר להניח שצברתם לא מעט זכויות, לרבות ימי חופש, הפרשות לקרן מנהלים, בונוסים שונים ואי אילו סכומי כסף אחרים. כל דרישה לקבלת הכספים המגיעים לכם תהיה לגיטימית לחלוטין, אך רצוי שתקלו על עצמכם ו"תשאירו דלת פתוחה", זאת על מנת שיקבלו אתכם בברכה בכל שאלה או בקשה לאחר עזיבתכם ולא יערימו עליכם קשיים.

עדיף להשקיע מאמצים בתכנון העתיד לבוא

אין ספק שהתקופה של אחרי הפיטורים היא מבלבלת מאוד וכאשר הפרנסה דוחקת – על אחת כמה וכמה. תמיכה מקצועית של עורך דין מומחה בדיני עבודה וכמו כן של רואה חשבון, היא חיונית לבחינת צעדיכם העתידיים. תכנון כלכלי נבון הוא הדבר החשוב ביותר שמומלץ להתמקד בו, כאשר מלבד חיפוש של משרה חדשה כדאי לזכור גם שלתקופה הקרובה ייתכן שתאלצו לחיות עם מה שיש. ניהול חכם של החשבונות והחסכונות שלכם, יעזור לייצר מצב כלכלי סביר ולשמור עליכם מליפול להידרדרות פיננסית.

עורך דין בן קרפל: ״אני רואה בדיני לשון הרע תחום שדרכו המשפט מתפתח ועוקב אחר הטכנולוגיה. ייצוג תובעים ונתבעים בלשון הרע והגנת הפרטיות בעידן המודרני – עידן האינטרנט והרשתות החברתיות – מייצר אתגרים יום-יומיים; עבורי זו שליחות".

עורך-הדין בן קרפל, הוא יו"ר ועדת לשון הרע במחוז חיפה וחבר ועדת לשון הרע הארצית בלשכת עורכי-הדין. וכמו כן ערך את המחקר האמפירי המקיף והמשמעותי ביותר ביחס לגידול בשיעורי הפיצוי הנפסקים בעת האחרונה בתביעות דיבה ולשון הרע בכלל הערכאות השיפוטיות.

המשרד נמנה על-פי הדירוגים היוקרתיים – DUNS 100 ו – BDI כאחד המשרדים המובילים בישראל בתחום לשון הרע.

לאיזה חלק במאמר תרצו לחזור?

צרו קשר

הוגשה כנגדכם תביעה? נדרשת הגנה מקצועית וחדה?
הכפישו אתכם? את העסק שלכם? אתם בעיצומו של משבר

עורך דין אדם קרפל ועורך דין בן קרפל| בן קרפל ושות' משרד עורכי דין
לשון הרע בוואטסאפ

לשון הרע בוואטסאפ

אפליקציית המסרונים "וואטסאפ" (WhatsApp) הפכה זה מכבר לזירה שגרתית ומרכזית בחייהם של אנשים לצורכי אינטראקציות יומיומיות. אולם, כתוצר לוואי, הפלטפורמה גם הפכה להיות כר פורה

קרא עוד »
תביעה על שיימינג בפייסבוק

תביעה על שיימינג בפייסבוק

הרשת החברתית פייסבוק – יחד עם רשתות נוספות, אינסטגרם, טוויטר וטיקטוק – תופסת מקום מרכזי בחיינו בעשור האחרון. היבט ראוי לציון הוא תופעת השיימינג בפייסבוק;

קרא עוד »

לייעוץ משפטי השאירו פרטים

דילוג לתוכן