פרשת נתן שרנסקי

ע"א 89/04 ד"ר יולי נולדמן נ' נתן שרנסקי

מר נולדמן (להלן: "המערער") פרסם ספר אודות דמותו של מר שרנסקי (להלן: "המשיב"). מר שרנסקי חבר ממשלה לשעבר ומנהיג מפלגת ישראל בעליה (להלן: "המשיבה 2") .
הספר המדובר כלל התייחסויות קשות מאוד ופוגעניות כלפי המשיב וכלפי המשיבה 2, שיהוו בסיס לתביעת לשון הרע שהוגשה על-ידם.

ביהמ"ש המחוזי קיבל את התביעה, וקבע את אחריותו של המערער בביצוע עוולת לשון הרע כלפי המשיבים. הוא הטיל על המערער לשלם למשיב (שרנסקי) פיצוי כספי בסך 900,000 ₪ ולמשיבה 2 (המפלגה) פיצוי בסך 75,000 ₪.
כמו כן, אסר על המשך הפצת הספר והורה למערער לפרסם על חשבונו הודעה בעיתונים בדבר תוכן פסק הדין.

משרד בן קרפל ושות’ מדורג בצמרת Dun’s100, ובין המובילים בתחום לפי BDI code. בין לקוחותינו מצויים בכירי המשק. עוה”ד בן ואדם קרפל ניהלו ומנהלים מאות תיקי לשון הרע ומשברים תקשורתיים מורכבים (ומוכרים). התוצאות, לא פחות ממעולות.
עוה”ד קרפל: “הדייקנות, הידע, הניסיון והדינאמיקה הייחודית בינינו מבטיחים ייצוג מעולה וייחודי. אנו מנהלים את ענייני לקוחותינו בדגש על שיקוף וניהול סיכונים, ניהול אסטרטגיה, וראיית צרכי הלקוח מעל הכל”.

הערעור שהוגש מתייחס הן לאחריות והן לסעדים .השאלה המשפטית בה דן בית-המשפט העליון הייתה: גובה הנזק בעידן הפיצויים הסטטוטוריים.
נזקם של המשיבים התמקד בנזק לא ממוני. ס7' לחוק איסור לשון הרע לא קובע רף עליון לפיצויים ללא הוכחת נזק אלא קובע רף תחתון, המשחרר את הניזוק מהצורך להוכיח נזקו. אין הכרח בהצגת ראיות ישירות לנזק כללי, ודי אם הוכחו נסיבות מטריאליות, המבססות קיומו של נזק כזה והמניחות תשתית להערכתו.

במקרה שלפנינו, הובאו ראיות להוכחת שיעור הנזק, ולו נזק כללי. די בכך היה כדי להוציא את המקרה הזה ממגבלות הפיצוי הסטטוטורי; עוד נקבע כי זכות תביעה על פגיעה בשם הטוב נתונה גם לתאגיד, ולפיכך זכאית הייתה המפלגה להיפרע את נזקיה ממעוול שפגע במוניטין שלה. להרחבה בנושא קראו – מהי פגיעה בשם הטוב.

לסיכום: למרות האמירות החד משמעיות, הערעור התקבל בכך שהורד סכום הפיצוי שנפסק.

אולי יעניין אתכם לקרוא גם על:

פיצויים ללא הוכחת נזק.

תביעת לשון הרע – המדריך המלא.

איך לבחור עורך דין לשון הרע בחיפה.

עוה”ד בן קרפל מכהן כיו”ר ועדת לשון הרע במחוז חיפה, וחבר הועדה הארצית בלשכת עורכי-הדין. והמשרד מדורג בקבוצת העילית לפי Duns’100, ומהמובילים בתחום לפי BDI code.
עוה”ד בן קרפל ואדם קרפל: ״ייצוג בדיני לשון הרע, הגנת הפרטיות וניהול משברים בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, מייצר אתגרים אדירים. מעבר לזה, שליחות אמיתית בעבורנו – בוודאי בימנו – לנהל את ענייני לקוחותינו במקצועיות, בשקיפות, בדגש על ניהול אסטרטגיה מדוקדקת ותוך חתירה בלתי-מתפשרת למטרות לקוחותינו”.

צרו קשר

הוגשה כנגדכם תביעה? נדרשת הגנה מקצועית וחדה?
הכפישו אתכם? את העסק שלכם? אתם בעיצומו של משבר

עורך דין אדם קרפל ועורך דין בן קרפל| בן קרפל ושות' משרד עורכי דין
לשון הרע בוואטסאפ

לשון הרע בוואטסאפ

אפליקציית המסרונים "וואטסאפ" (WhatsApp) הפכה זה מכבר לזירה שגרתית ומרכזית בחייהם של אנשים לצורכי אינטראקציות יומיומיות. אולם, כתוצר לוואי, הפלטפורמה גם הפכה להיות כר פורה

קרא עוד »
תביעה על שיימינג בפייסבוק

תביעה על שיימינג בפייסבוק

הרשת החברתית פייסבוק – יחד עם רשתות נוספות, אינסטגרם, טוויטר וטיקטוק – תופסת מקום מרכזי בחיינו בעשור האחרון. היבט ראוי לציון הוא תופעת השיימינג בפייסבוק;

קרא עוד »

לייעוץ משפטי השאירו פרטים

דילוג לתוכן