פגיעה בפרטיות בין בני זוג

מהי פגיעה בפרטיות?

פגיעה בפרטיות היא עוולה אזרחית ועבירה פלילית, כאשר הנפגע, רשאי להגיש תביעת פיצויים נגד מי שהפר את פרטיותו. העבירה הפלילית נוצרת רק כאשר הפגיעה בפרטיות נעשתה במזיד, אך לשם היווצרות העילה האזרחית, אין צורך להוכיח כוונה. ישנם מקרים שונים של פגיעה בפרטיות, כמו למשל, פגיעה בפרטיות בין בני זוג.

בני זוג פוגעים בפרטיותם אחד של השנייה, בין השאר, במהלכו של הליך גירושין. מדוע? בני הזוג מנסים לאתר מידע אחד על השנייה, אשר ישמש כקלף מיקוח כלפי בן הזוג, במסגרת הסכם הגירושין. לא פעם, עוברים בני הזוג גם על חוק איסור לשון הרע ומסתכנים בתביעה בגין הוצאת דיבה, על פרסום דברים מבזים ומביכים על בן הזוג.

משרד בן קרפל ושות’ מדורג בצמרת Dun’s100, ובין המובילים בתחום לפי BDI code. בין לקוחותינו מצויים בכירי המשק. עוה”ד בן ואדם קרפל ניהלו ומנהלים מאות תיקי לשון הרע ומשברים תקשורתיים מורכבים (ומוכרים). התוצאות, לא פחות ממעולות.
עוה”ד קרפל: “הדייקנות, הידע, הניסיון והדינאמיקה הייחודית בינינו מבטיחים ייצוג מעולה וייחודי. אנו מנהלים את ענייני לקוחותינו בדגש על שיקוף וניהול סיכונים, ניהול אסטרטגיה, וראיית צרכי הלקוח מעל הכל”.

מה קובע חוק הגנת הפרטיות?

חוק הגנת הפרטיות, מגדיר מהי פגיעה בפרטיות, כאשר אחד מן המקרים הנפוצים של פגיעה בפרטיות, הוא צילום אדם כאשר הוא ברשות היחיד. המבחן לפגיעה בפרטיות, הוא האם הייתה לאותו אדם, ציפייה סבירה לפרטיות. היה וכן, הרי שמדובר בפגיעה בפרטיות. דוגמא נוספת היא האזנה לשיחות של אדם אחר, שלא בהתאם לחוק האזנת סתר, גם זו פגיעה בפרטיות. למידע נוסף קראו את המאמר על – מהי פגיעה בפרטיות לפי החוק. 

בני זוג אשר מעוניינים למצוא מידע אודות בן הזוג, משתמשים בטקטיקות שונות, לרבות הוצאת לשון הרע ופגיעה בפרטיות, כאשר הם אינם תמיד ערים לעובדה כי הם מפרים חוק. בתקופה טעונה כל כך מבחינה רגשית וכלכלית, בני הזוג טרודים בכאב ובכעס האישי שלהם ואינם פועלים תמיד מתוך שיקול דעת בריא. לשם כך, חשוב מאוד לפנות לייעוץ משפטי במסגרת הליך גירושין ולא לנקוט בפעולות אשר עלולות להיות בלתי חוקיות.

הגשת תביעה על פגיעה בפרטיות לבית המשפט

כל אדם אשר נפגעה פרטיותו, רשאי להגיש תביעת פיצוי לבית המשפט. למותר לציין כי אין טעם כלכלי בהגשת תביעה, היכן שלא נגרם נזק ממשי עקב הפגיעה בפרטיות. במקרה של פגיעה בפרטיות בין בני זוג, הנזק יכול להיות גדול מאוד, הן נזק כלכלי והן נזק אישי. על כן, כדאי להגיש תביעת פיצוי. מה קורה כאשר לא ניתן להוכיח את הנזק? בדומה לחוק איסור לשון הרע, גם בחוק הגנת הפרטיות, יש אפשרות לקבל פיצוי, ללא הוכחת נזק. לעניין זה, מספר דגשים חשובים:

1. שימוש בסמכות: בתי המשפט לא ממהרים להשתמש בסמכות לפסוק פיצוי ללא הוכחת נזק ועושים כך, כאשר הם משוכנעים כי נגרם לתובע עוול אמיתי.

2. גובה הפיצוי: החליט בית המשפט לפסוק פיצוי ללא הוכחת נזק, הוא מוגבל בסכום הפיצוי, כך שיש לקחת זאת בחשבון, בהגשת התביעה.

3. ייעוץ משפטי: חשוב מאוד לקבל ייעוץ משפטי בכל הנוגע להגשת תביעה, לרבות לעניין הפיצוי הכספי. מהו הסיכוי לקבלת התביעה ואם תתקבל, מהו גובה הפיצוי המוערך שיכול התובע לקבל, על פי נסיבות המקרה.

הוצאת דיבה בין בני זוג

מלבד פגיעה בפרטיות, נוקטים לעיתים, בני זוג בהליך גירושין, בדרכים נוספות על מנת להציק לצד השני, להביכו ולצאת עם ידם על העליונה בהליך המשפטי. מדובר בין השאר בהוצאת לשון הרע, אשר עלולה לגרום לנזק רב מאוד לבן הזוג השני. כמו במקרה של פגיעה בפרטיות, גם כאן קמה לנפגע, זכות תביעה ויוכל הוא לקבל פיצוי כספי בגין הוצאת דיבה, גם ללא הוכחת נזק.

פרטיותכם נפגעה או שנפגעתם מהוצאת לשון הרע, פנו לייעוץ משפטי

תביעות של הוצאת לשון הרע או פגיעה בפרטיות, אינן תביעות פשוטות וחלק ניכר מהן, נדחות. אמנם, התובע אינו חייב להוכיח את הנזק וניתן לקבל פיצוי ללא הוכחת הנזק שנגרם, אך בתי המשפט אינם משתמשים רבות בסמכות זו וסכום הפיצוי במצב זה, מוגבל. על כן, חשוב מאוד, טרם הגשת תביעה, לפנות לשירותי עורך דין לשון הרע שתחום עיסוקו המרכזי הוא בתביעות מסוג זה ולקבל את חוות הדעת שלו, לגבי סיכויי הצלחת התביעה (להרחבה בנושא קראו – מהו תפקידו של עורך דין לשון הרע). אם סבר עורך הדין, כי כדאי להגיש תביעה, הוא יגישה עבורכם, בצורה המקצועית ביותר ויבטיח את הסיכויים הטובים ביותר לקבלת התביעה.

בני זוג בתהליך גירושין, בוחרים לעיתים, לפלוש לפרטיותו של האחר, על מנת לקבל מידע, אשר ישמש אותו כקלף מיקוח במסגרת הגירושין. לא פעם, בני הזוג אינם מודעים לעובדה כי מעשיהם, מנוגדים לחוק וכי הם חשופים עצמם לתביעות כספיות ולהליכים פליליים. אם נפגעה פרטיותכם ונגרם לכם נזק, פנו לקבלת ייעוץ משפטי של עו"ד מומחה, אשר יבדוק זכאותכם לפיצוי.

עוה”ד בן קרפל מכהן כיו”ר ועדת לשון הרע במחוז חיפה, וחבר הועדה הארצית בלשכת עורכי הדין. והמשרד מדורג בקבוצת העילית לפי Duns’100, ומהמובילים בתחום לפי BDI code.
עוה”ד בן קרפל ואדם קרפל: ״ייצוג בדיני לשון הרע, הגנת הפרטיות וניהול משברים בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, מייצר אתגרים אדירים. מעבר לזה, שליחות אמיתית בעבורנו, בוודאי בימנו, לנהל את ענייני לקוחותינו במקצועיות, בשקיפות, בדגש על ניהול אסטרטגיה מדוקדקת ותוך חתירה בלתי מתפשרת למטרות לקוחותינו”.

לאיזה חלק במאמר תרצו לחזור?

צרו קשר

הוגשה כנגדכם תביעה? נדרשת הגנה מקצועית וחדה?
הכפישו אתכם? את העסק שלכם? אתם בעיצומו של משבר

עורך דין אדם קרפל ועורך דין בן קרפל| בן קרפל ושות' משרד עורכי דין
לשון הרע בוואטסאפ

לשון הרע בוואטסאפ

אפליקציית המסרונים "וואטסאפ" (WhatsApp) הפכה זה מכבר לזירה שגרתית ומרכזית בחייהם של אנשים לצורכי אינטראקציות יומיומיות. אולם, כתוצר לוואי, הפלטפורמה גם הפכה להיות כר פורה

קרא עוד »
תביעה על שיימינג בפייסבוק

תביעה על שיימינג בפייסבוק

הרשת החברתית פייסבוק – יחד עם רשתות נוספות, אינסטגרם, טוויטר וטיקטוק – תופסת מקום מרכזי בחיינו בעשור האחרון. היבט ראוי לציון הוא תופעת השיימינג בפייסבוק;

קרא עוד »

לייעוץ משפטי השאירו פרטים

דילוג לתוכן