סכומי הפיצויים הגבוהים ביותר ששולמו בעבור רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית מחייבות את בתי המשפט להפעיל מערכת שיקולים מורכבת, מסועפת ומסובכת אשר לוקחת בחשבון את הנזק הנגרם לתובע. סכום הפיצויים נקבע על פי עיקרון של גובה הפיצוי כגובה הנזק, אך יש לבחון כל מקרה לגופו על מנת לשער את הפיצויים אותם יקבל התובע. בנוסף, תביעות רשלנות רפואיות נבחנות אחת מהשנייה באופן הטיפול ובייצוג של עורך הדין. תביעה הנסמכת על חוות דעת רפואית מסודרת ומגובשת מעלה משמעותית את הסיכוי לקבל פיצויים גבוהים, בעוד תביעות נעדרות חוות דעת מן הסוג הזה מסתכנות בביטול או דחייה של בתי המשפט. אך מהם סכומי הפיצויים הגבוהים ביותר אשר שולמו בעבור תביעות רשלנות רפואית, ומה ניתן ללמוד מהסכומים הללו טרם מגישים תביעה?

במשרד עורכי הדין בן קרפל ושות' נמצא צוות מיומן של עורכי דין ללשון הרע שעוסקים בדיני לשון הרע בכל יום בשנה, מבוקר עד ליל. צוות עורכי הדין במשרד ניהלו – ומנהלים – מאות תיקי לשון הרע בכל מחוזות השיפוט במדינת ישראל. ייצגנו – ואנחנו מייצגים – מאות תובעים ונתבעים לפי חוק איסור לשון הרע. והתוצאות, לא פחות ממעולות. יחד, טיפלנו במאות משברים תקשורתיים מורכבים (ומוכרים מאוד בציבוריות הישראלית) בהצלחה מרובה ולשביעות רצונם של לקוחותינו. משרד עורכי-דין בן קרפל ושות, עורכי דין ללשון הרע ולהגנת הפרטיות, מבטיח ייצוג מעולה וייחודי בנוף עורכי-הדין; טיפול פרטני וייחודי בכל עניין ועניין, כאילו היה זה העניין היחיד המצוי על שולחננו. המשרד נמנה על-פי הדירוגים היוקרתיים Duns100 ו – BDI, כאחד המשרדים המובילים בישראל בתחום לשון הרע

פיצוי של 14 מיליון שקלים לנזק שנגרם לאחר 8 שנים

גידול של לא פחות מ-700% בסכומי הפיצויים בגין תביעות רשלנות רפואית כולל את תחומי הקוסמטיקה, רפואת המשפחה, רפואה דחופה ועוד. אחד המקרים המפורסמים של פיצוי גבוה עקב רשלנות רפואית התרחש לפני מספר שנים בבית החולים "קפלן". בית המשפט קבע פיצויים על סך 14 מיליון שקלים, לאחר טענה לרשלנות בעת אבחון מחלה תורשתית אצל עובר. תביעה זו מלמדת אותנו כי אין לקחת כמובן מאליו את אבחנות הרופאים, יש לבקש חוות דעת שונות וכדאי לפעול מהר על מנת לעמוד בחוק ההתיישנות. בנוסף, על פי הקביעה הזו של בית המשפט ניתן לראות כיצד מקרה שהתרחש במהלך הלידה הביא לנזק שנגרם רק בתום 8 שנים. השופטת במקרה הזה אף קבעה שאבחון נכון היה עשוי להביא את ההורים להחלטה על הפסקת היריון.

עיריית תל אביב – יפו מחזיקה בשיא הפיצויים: 16 מיליון שקל

סכום הפיצוי הגבוה ביותר בישראל שנקבע בגין רשלנות רפואית כלל לא שולם על ידי מוסד רפואי, אלא על ידי עירייה. תביעה שהוגשה על ידי אדם בן 32 זכתה לפיצוי של 16 מיליון שקלים בגין אבחון רשלני שבוצע כאשר התובע היה בן שלושה חודשים בלבד. יחד עם זאת, הרשלנות התרחשה בבית חולים "רוקח" שנמצא בתחומה של עיריית תל אביב-יפו, אך הפסיק לפעול. זו הסיבה שבית המשפט מצא את העירייה אשמה והשית עליה את תשלום הפיצויים. מבחינת החלוקה הפנימית עצמה, סכום של 14.5 מיליון שקלים מועבר על ידי העירייה ישירות לתובע, אך סכום של 1.6 מיליון שקלים מועבר אל המוסד לביטוח לאומי וזאת על מנת לעזור לו לעמוד בקצבאות החודשיות להן זכאי הניזוק.

34 מיליון דולר בארצות הברית – 1 מיליון דולר בישראל

מקרה נוסף עלה לכותרות בארצות הברית, אך העלה סוגיה הבוחנת את ההבדל בין תשלומי פיצויים בגין רשלנות רפואית בישראל לבין תשלומים זהים במדינות מערביות אחרות. אם לחמישה ילדים אשר נותרה עם נכות נוירולוגית קשה בשל רשלנות רפואית בחדר מיון תקבל פיצוי של 34 מיליון דולר. מומחים לתחום הרשלנות הרפואית טענו כי בישראל הפיצויים היו מגיעים לסך מקסימאלי של מיליון דולר בלבד. הסיבה לכך היא קודם כל הוצאות נמוכות יותר של הניזוק, אך גם הפרש בין ערך המטבע האמריקאי לישראלי. במילים אחרות, ההוצאות של ניזוק מרשלנות רפואית חייבות להיבדק על פי הנהוג במדינה בה בוצעה הרשלנות. אמנם קשה להשוות באופן ישיר בין גובה הפיצויים בארצות הברית או באירופה לבין ישראל, אך ניתן לשער כי בעתיד יקבלו גם תובעים ישראלים סכומים המגיעים לעשרות מיליוני שקלים בגין רשלנות רפואית חמורה במיוחד.

עורך דין בן קרפל: ״אני רואה בדיני לשון הרע תחום שדרכו המשפט מתפתח ועוקב אחר הטכנולוגיה. ייצוג תובעים ונתבעים בלשון הרע והגנת הפרטיות בעידן המודרני – עידן האינטרנט והרשתות החברתיות – מייצר אתגרים יום-יומיים; עבורי זו שליחות".

עורך-הדין בן קרפל, הוא יו"ר ועדת לשון הרע במחוז חיפה וחבר ועדת לשון הרע הארצית בלשכת עורכי-הדין. וכמו כן ערך את המחקר האמפירי המקיף והמשמעותי ביותר ביחס לגידול בשיעורי הפיצוי הנפסקים בעת האחרונה בתביעות דיבה ולשון הרע בכלל הערכאות השיפוטיות.

המשרד נמנה על-פי הדירוגים היוקרתיים – DUNS 100 ו – BDI כאחד המשרדים המובילים בישראל בתחום לשון הרע.

לאיזה חלק במאמר תרצו לחזור?

צרו קשר

הוגשה כנגדכם תביעה? נדרשת הגנה מקצועית וחדה?
הכפישו אתכם? את העסק שלכם? אתם בעיצומו של משבר

עורך דין אדם קרפל ועורך דין בן קרפל| בן קרפל ושות' משרד עורכי דין

לשון הרע בוואטסאפ

אפליקציית המסרונים "ווטסאפ" (WhatsApp) הפכה זה מכבר לזירה שגרתית ומרכזית בחייהם של אנשים לצורכי אינטראקציות יומיומיות. אולם, כתוצר לוואי, הפלטפורמה גם הפכה להיות כר פורה

קרא עוד »
תביעה על שיימינג בפייסבוק

תביעה על שיימינג בפייסבוק

הרשת החברתית פייסבוק – יחד עם רשתות נוספות, אינסטגרם, טוויטר וטיקטוק – תופסת מקום מרכזי בחיינו בעשור האחרון. היבט ראוי לציון הוא תופעת השיימינג בפייסבוק;

קרא עוד »
לשון הרע באינסטגרם

לשון הרע באינסטגרם

האפליקציה לשיתוף התמונות "אינסטגרם" היא אחת מהרשתות החברתיות הפופולריות ביותר, ויחד עם זאת היא גם אחת הפלטפורמות הבולטות ביותר לפרסומי לשון הרע במרשתת. כדאי להיות

קרא עוד »

לייעוץ משפטי השאירו פרטים

דילוג לתוכן