מה החשיבות של ייעוץ עם עורך דין מקרקעין

עסקאות במקרקעין הן העסקאות המרכזיות בחייו של אדם מן השורה

עסקאות במקרקעין נפוצות מאוד בקרב הציבור הרחב. סכומי כסף גדולים מושקעים בהן. בשביל האדם הממוצע מדובר לרוב בעסקת חייו, שכן בדרך-כלל עומד על הכף הון רב שהוא חסך במשך שנים רבות לשם כך.

דא עקא, אדם מן השורה אינו מודע לכל הפרטים המשפטיים הנוגעים לעסקאות במקרקעין, ועלול להפסיד עקב כך הרבה מזכויותיו ומהונו האישי ולחוות עקב כך עוגמת נפש גדולה. צא ולמד ממקרה "חפציבה".

במאמר זה נסביר מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין מקרקעין בטרם מתחילים בהליכים של עסקת מקרקעין, תוך כדי סקירה תמציתית על תפקידו והתמחותו. [אין חשיבות עם עו"ד מקרקעין הוא עו"ד ברשת או שקיבלתם המלצה מחבר].

משרד בן קרפל ושות’ מדורג בצמרת Dun’s100, ובין המובילים בתחום לפי BDI code. בין לקוחותינו מצויים בכירי המשק. עוה”ד בן ואדם קרפל ניהלו ומנהלים מאות תיקי לשון הרע ומשברים תקשורתיים מורכבים (ומוכרים). התוצאות, לא פחות ממעולות.
עוה”ד קרפל: “הדייקנות, הידע, הניסיון והדינאמיקה הייחודית בינינו מבטיחים ייצוג מעולה וייחודי. אנו מנהלים את ענייני לקוחותינו בדגש על שיקוף וניהול סיכונים, ניהול אסטרטגיה, וראיית צרכי הלקוח מעל הכל”.

מה תפקידו של עורך דין מקרקעין?

עורך דין מקרקעין הוא עורך דין המתמחה בפן המשפטי הנלווה לעסקאות במקרקעין. בדומה לעו"ד דיני משפחה המומחה בענייני גירושין. מכל מקום, בנוגע לעסקאות מקרקעין: סעיפי החוק הנוגעים לעסקאות כאלה רבים ופזורים על-פני מספר חוקים שונים. אדם מן השורה, כאמור לעיל, כלל אינו מודע לפרטים המשפטיים הרבים הנוגעים לעסקאות במקרקעין. אולם עורך דין מקרקעין בקיא בהם, ולכן יכול לייעץ ללקוח שלו כיצד לנהוג במצבים שונים על-מנת להוזיל עבורו עלויות עסקה, תשלומי מיסים ולהימנע מפעולות שעלולות ביום מן הימים להיות לו לרועץ – בעיקר בפן החוזי של העסקה.

כיצד נדע לבחור בעורך דין מקרקעין מקצועי ואיכותי?

כמו בכל תחום משפטי, ניתן או לפנות עורך דין מקרקעין שעובד באופן פרטי, או למשרד עורכי דין בישראל העוסק בתחום המקרקעין. כך או כך, ניתן למנות מספר פרמטרים שיכולים להעיד על איכותו ומקצועיותו של אותו עורך דין מקרקעין או משרד עורכי דין בישראל העוסק בתחום זה:

1. ותק וניסיון – "אין חכם כבעל ניסיון". העובדה שעורך דין או משרד עורכי דין בישראל פועל שנים רבות בתחום משפטי מסוים, מעיד לרוב על איכותו.

2. קהל לקוחות – יש לבדוק האם בין קהל הלקוחות של אותו עורך דין מקרקעין, או משרד עורכי דין בישראל מתחום זה, נמנים גופים מוסדיים או ציבוריים, לקוחות בעלי מעמד חברתי חשוב או מהעשירון העליון של החברה וכד'.

3. גודל המשרד – פרמטר זה רלוונטי כמובן רק לבחינת איכותו של משרד עורכי דין בישראל. בעולם המשפט בדרך-כלל כמות = איכות. כך שאם משרד עורכי דין בישראל מעסיק עורכי דין רבים, הדבר מעיד לרוב גם על איכותו. אולם יש לקחת פרמטר זה בעירבון מוגבל.

4. בדיקה סובייקטיבית – בסופו של יום, אין מנוס מלקבל חוות דעת פרטניות אודות אותו עורך דין מקרקעין, או משרד עורכי דין בישראל מתחום זה, ממומחים בתחום, אנשים שקיבלו ממנו שירות בעבר ומידע שניתן לדלות עליו באינטרנט.

סיכום – מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין מקרקעין?

כאמור, עסקאות מקרקעין הן עסקאות יקרות מאוד, ובשביל האדם הממוצע מדובר בעסקה המרכזית ביותר בחייו. עסקאות במקרקעין סבוכות מאוד מבחינה משפטית – הן בכל הנוגע לצדדים לעסקה, כגון חוזה המכר, והן בכל הנוגע לדרישות המדינה, כגון מיסים.

עורך דין מקרקעין מקצועי ומנוסה, בקיא בכל הפרטים המשפטיים הרבים הנלווים לעסקת מקרקעין, ויכול לחסוך זמן, כסף ועוגמות נפש מהלקוח שלו. כך למשל, עורך דין מקרקעין יכול לייעץ ללקוח שלו מהו התזמון הנכון לבצע את העסקה אותה הוא מעוניין לבצע, כיצד כדאי לו לנסח סעיפים מרכזיים בחוזה הנלווה לעסקה, לתת לו "טיפים" כיצד לבצע את העסקה כך שייחסכו לו עלויות עסקה רבות (בייחוד בנוגע לתשלומי מיסים) וכד'.

טיפ לסיום

לאור האמור לעיל, ולאור מרכזיות עסקת מקרקעין בחייו של אדם, יש לעניות דעתי לאמץ הסתכלות ארוכת טווח כאשר ניגשים לבצע עסקה במקרקעין. לכן, מומלץ לא לחסוך בכסף כאשר באים לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין, או פונים למשרד עורכי דין בישראל העוסק בתחום זה, על-מנת לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין מקצועי ומנוסה בתחום.

עוה”ד בן קרפל מכהן כיו”ר ועדת לשון הרע במחוז חיפה, וחבר הועדה הארצית בלשכת עורכי-הדין. והמשרד מדורג בקבוצת העילית לפי Duns’100, ומהמובילים בתחום לפי BDI code.
עוה”ד בן קרפל ואדם קרפל: ״ייצוג בדיני לשון הרע, הגנת הפרטיות וניהול משברים בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, מייצר אתגרים אדירים. מעבר לזה, שליחות אמיתית בעבורנו – בוודאי בימנו – לנהל את ענייני לקוחותינו במקצועיות, בשקיפות, בדגש על ניהול אסטרטגיה מדוקדקת ותוך חתירה בלתי-מתפשרת למטרות לקוחותינו”.

לאיזה חלק במאמר תרצו לחזור?

צרו קשר

הוגשה כנגדכם תביעה? נדרשת הגנה מקצועית וחדה?
הכפישו אתכם? את העסק שלכם? אתם בעיצומו של משבר

עורך דין אדם קרפל ועורך דין בן קרפל| בן קרפל ושות' משרד עורכי דין
לשון הרע בוואטסאפ

לשון הרע בוואטסאפ

אפליקציית המסרונים "וואטסאפ" (WhatsApp) הפכה זה מכבר לזירה שגרתית ומרכזית בחייהם של אנשים לצורכי אינטראקציות יומיומיות. אולם, כתוצר לוואי, הפלטפורמה גם הפכה להיות כר פורה

קרא עוד »
תביעה על שיימינג בפייסבוק

תביעה על שיימינג בפייסבוק

הרשת החברתית פייסבוק – יחד עם רשתות נוספות, אינסטגרם, טוויטר וטיקטוק – תופסת מקום מרכזי בחיינו בעשור האחרון. היבט ראוי לציון הוא תופעת השיימינג בפייסבוק;

קרא עוד »

לייעוץ משפטי השאירו פרטים

דילוג לתוכן